Heeft u een abonnement personenalarmering en/of woningtoegang? Het kan zijn dat u iets wilt wijzigen of beëindigen. Daarnaast kan het voorkomen dat uw alarmapparaat een storing heeft. Hieronder leest u wat u moet doen.
Wilt u een storing melden?
Als uw alarmapparaat niet reageert of naar behoren werkt, kunt u contact opnemen met Alerta. Dit kan via het storingsnummer 074- 255 00 17. Alerta zorgt dat de storing wordt opgelost en dat u weer gebruik kunt maken van het alarmapparaat. Is de storing niet direct te verhelpen, dan geeft Alerta de storing door aan de monteur. Deze zal telefonisch contact met u opnemen en indien nodig een afspraak met u maken.
Storing door wijziging telecomprovider of stekker
Heeft u zelf de storing veroorzaakt? Doordat u bijvoorbeeld van telecomprovider bent gewisseld of de stekker niet in het stopcontact zit en de monteur constateert dit, dan zijn wij genoodzaakt om de servicekosten in rekening te brengen bij u. Uiteraard worden deze kosten niet aan u berekend als het apparaat niet goed functioneert.
Wat kunt u zelf doen?
- Controleer of de stekker in het stopcontact zit. Let hierbij ook op de aangesloten verlengsnoeren.
- Heeft u personenalarmering met een aansluiting op het internet? Controleer of de internetkabel van het alarmapparaat in de LAN poort van de modem zit en of het modem actief is. Vanaf het alarm komen twee draden. De dunne draad is voor de stroom. De andere dikke draad loopt rechtstreeks van het alarm naar het modem. Dit is de internetdraad of LAN draad.
- Heeft u personenalarmering met een vaste telefoonaansluiting? Controleer of de telefoonlijn nog werkt. Kunt u met uw toestel nog bellen of gebeld worden? Als de telefoon niet werkt, neemt u via een ander telefoontoestel (bv mobiel of via naasten) contact op met de storingslijn van uw telefoonaanbieder. Uw alarmtoestel werkt niet wanneer uw telefoonlijn niet werkt.
- Maak een testmelding. U kunt dit doen door op uw alarmknop te drukken. Krijgt u contact met de Alerta? Dan werkt uw apparaat. Geef dan aan dat u een testmelding maakt.
Wilt u iets wijzigen?
Als er iets in uw situatie verandert neemt u altijd contact op met Alerta.
Bijvoorbeeld als:
- Uw persoonlijke of medische contactgegevens veranderen.
- U gaat verhuizen of u gaat overstappen naar een andere vorm van telefonie (bijvoorbeeld een andere aanbieder of telefoonabonnement). Dan moet het alarmtoestel opnieuw worden aangesloten. Hiervoor worden opnieuw aansluitkosten in rekening gebracht.
Wilt u uw abonnement beëindigen?
Als u uw abonnement personenalarmering en/of woningtoegang op wilt zeggen kunt u telefonisch contact opnemen met Alerta. De medewerker van Alerta zal uw abonnement beëindigen. Bij beëindiging van uw abonnement personenalarmering en/ of woningtoegang moet alle apparatuur worden ingeleverd. Is de apparatuur niet compleet of defect worden hiervoor kosten in rekening gebracht.