Alerta zoekt graag de samenwerking op met zorgorganisaties. Wij signaleren, interpreteren en reageren. Zo kunt u zich richten op het verlenen van zorg en regelen wij de rest. Alerta is dag en nacht bereikbaar. Zo zijn onze (verpleegkundig) centralisten 24 uur per dag bereikbaar voor triage bij Personenalarmering en overige contactmomenten. Wij bieden oplossingen voor (hulp) vragen rondom zorg, welzijn, veiligheid en wonen. Wij leveren onze diensten aan intramurale, extramurale en transmurale partners.
Diensten
De volgende diensten kunnen wij voor u zorginstelling leveren:
Algemene telefonische bereikbaarheid
Alerta is dag en nacht bereikbaar. Wij verzorgen de telefonische bereikbaarheid wanneer u daar behoefte aan heeft. We handelen de inkomende gesprekken af, kunnen aanvragen en (hulp) vragen verwerken. Wij werken hierbij volgens het afgesproken protocol en zorgen voor beantwoording, opvolging en administratieve verwerking.
Personenalarmering
Met Personenalarmering kan overal in huis met één druk op de knop direct hulp ingeschakeld worden. Dag en nacht is hulp snel bereikbaar. Alerta draagt zorg voor het aanvragen, plaatsen en instellen van het alarmapparaat. Alerta zorg ook voor het uitvoeren van de triage in geval van een alarmmelding en het inzetten van de juiste vervolgactie, bijvoorbeeld inschakeling van het wijkteam voor de zorgopvolging.
Woningtoegang
Voor personenalarmering met professionele zorgverlening heeft de zorgprofessional toegang nodig tot de woning. Dit kunt u regelen via Alerta. Wij kunnen een digitale sleutelkluis voor u regelen en zorgen dat de kluis geïnstalleerd wordt bij de (voor)deur van de client. Als u als zorgorganisatie van plan bent om zelf kluizen aan te schaffen kan Alerta u daarin adviseren. Lees hier meer informatie over woningtoegang.
Heeft u interesse in een of meer van onze diensten? Wij gaan graag met u het gesprek aan over wat Alerta voor u kan betekenen.